Over mannencrèches en andere opportuniteiten

Als ik andere mannen mag geloven, is shoppen met vrouw of vriendin vaker dan gewild een last. Het zesde paar schoenen. Het tiende jurkje.  Mooi? Zeker! Beter dan het vorige? Waarschijnlijk. Waarschijnlijk?! Opnieuw. Dat zijn de scenario's die mij ter ore komen.

In IKEA moet het net zo gaan. Daar hebben ze echter plaats en voorzien ze binnenkort naast het ballenbad een mannencrèche. Iedereen tevreden? Het idee is misschien nog zo gek niet als het klinkt. Want wat doe je met die aanhangsels van je klanten?

Of wat doe je met je klanten die moeten wachten. Het wil-u-iets-te-drinken bij de kapper is inmiddels zo oud als de straat. Er moeten meer mogelijkheden zijn.

  • Free WiFi bij de bakker

Gratis draadloos internet bij de bakker? Jawel. Mijn bakker is nogal succesvol en op zondagmorgen is twintig minuten wachten geen uitzondering. Met gratis WiFi zou het bladeren in de digitale krant net iets sneller gaan.

  • Tastings aan de kassa van de supermarkt

Het bezoek aan de supermarkt, ik heb daar niet zoveel mee. Tussendoor kan ik wat proeven maar ik moet me ook concentreren. Paprika. Peulen. Wortel. En wat nog? Proeven mijnheer? Nee dank u. Aan de kassa heb ik even vrij.

  • Een kleurplaat bij de bank

Je moet er niet zo vaak meer zijn, bij die bank, sedert online. Als je er echter eens moet zijn, hebben kinderen vaak niets mee te brokkelen terwijl papa en mama die nieuwe lening voor het grotere huis bespreken. Een kleurboekje en een lagere tafel hoeven echt niet zo veel te kosten.

  • Een bar bij de kledingwinkel

Als we het dan toch over kleding hebben. En scenario's. Hoe draaglijker zou het leed van mijn seksegenoten zijn als ze samen vooraan in de winkel een drankje konden nuttigen en een praatje maken.

  • Een schaakbord in de voetbalkantine

De training van de kinderen, dat is een uurtje werk. Leuk om samen te kijken maar misschien kan het beter achter een schaakbord. Alvast een partijtje snelschaken terwijl het grut onder de douche gaat?

Waar moet jij wachten? Op je man? Op je kinderen? Hoe zorg jij ervoor dat het gezelschap van je klant in de watten wordt gelegd?

 

 

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Flanders DC © 2014

Created by Kunstmaan