Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
Succesvolle modemerken bouwen steeds op een sterk concept, maar veel bedreven concepten worden daarom niet een succesverhaal. De vertaling van het concept naar de collectie is voor velen nog eenvoudig, maar bij het doorvertalen in een merk, marketing- & communicatiestrategie stuiten we soms tegen de muur. Daarom organiseren Stima en Flanders DC (voorheen FFI) dit seminarie.
Ooit was Vandevelde een fabrikant die aan retailers leverde. Over de laatste 20 jaar bouwde Vandevelde een portefeuille uit van drie succesvolle merken. Louis De Saint Michel, Global Brand Director bij Vandevelde, geeft ons inzage in het nut, de opzet en de uitbouw van de driemerkenstrategie.
Karinna Nobbs is programma-coördinator en lesgever van 'master degree in digital fashion strategy' aan de British School of Fashion. Zij is een referentie in de mode-industrie maar vooral een experte in nieuwe technologie.
Bert Callens van Creative Criminals geeft zijn visie over hoe je moderne technologie en creatieve communicatiestrategieën kan toepassen om modemerken op te bouwen.
Sofie Jacobs heeft juist haar doctoraatsthesis rond 'Het succes van Belgische modedesigners' afgewerkt. Verbonden aan de Universiteit Antwerpen Management School legt zij zich toe op de creatieve sector in het algemeen en de Belgische modesector specifiek. Iemand met een frisse kritische kijk op de modesector, die ons kan bijbrengen wat succesfactoren in ondernemen in mode kan zijn.
Opkomende modemerken dagen de experten uit met hun ervaring en kennis rond het opstarten van een eigen merk: W.R.Yuma (Sebastiaan de Neubourg), Comme Les loups (Isabel Naesens), Suitcase (Geert Mertens) en LN Knits (Ellen Kegels). Ze geven een korte presentatie waarin we inzage krijgen in hun merk, product en historiek en hoe zij hun merkstrategie, merkpresentatie, merkbeleving oprichten, met als afsluiter het resultaat (waar ze staan in de markt vandaag).
28 maart 2017
Lindner Hotel
Lange Kievitstraat 125
2018 Antwerpen, België
Flanders DC
Via Flanders DC: 1 inschrijving 75 euro; 1+1 inschrijving 100 euro (50 euro elk)
Cookies opgeslagen