Expertendag Orde op zaken: je interne organisatie stroomlijnen

Georganiseerd door
Flanders DC

Is jouw onderneming gegroeid en heb je het gevoel dat je interne organisatie niet helemaal gevolgd is? Raak je gefrustreerd door administratieve taken die veel te veel tijd opslorpen? Zit de taakverdeling tussen de verschillende vennoten of medewerkers niet helemaal goed?

Markeer dan alvast 21 november 2018 in je agenda. Speciaal voor groeiende en mature ondernemers uit de creatieve sectoren organiseren we in Antwerpen de Expertendag ‘Orde op zaken: je interne organisatie stroomlijnen’. We bieden een antwoord op vragen als: Is het tijd om je organisatiestructuur te herbekijken? Hoe krijg je je interne processen op de rails? En hoe kunnen nieuwigheden op vlak van digitalisering je daar helpen? Zelfsturende teams, zou dat werken in jouw organisatie? Of toch eerder inzetten op goed gesmeerd projectmanagement?

Hoe?

Er zit een heel arsenaal aan doorgewinterde specialisten uit de creatieve sector klaar om al je vragen te tackelen. In kleine groepjes wissel je op een sofa van gedachten met straffe experts en ervaringsdeskundigen. Je kan ook een persoonlijk gesprek met een aantal van hen reserveren. ’s Middags schuiven we allemaal samen aan voor lunchbuffet.

Concreet

Je kiest zelf bij welke sprekers je graag in een klein groepje op de sofa plaatsneemt. Je kan ook aangeven of je graag een 1-op-1 gesprek hebt en zo ja, welke experts je voorkeur wegdragen. Wij zorgen voor een gepersonaliseerde dagplanning, maximaal rekening houdende met je voorkeuren, zodat je zoveel mogelijk uit deze dag kan halen.

Voorwaarde voor inschrijving: Dit is een event voor groeiende en mature ondernemingen uit de creatieve sectoren. 

Een ticket kost €50 excl btw, lunchbuffet en afsluitende drink inbegrepen.

Programma

Je kan een keuze maken uit volgende thema's en experts:

  • Naar een optimale organisatiestructuur - Wim Verschueren

Je creatievelingen in een organisatiestructuur steken – voor sommigen misschien wel een huiveringwekkende gedachte. Helaas is een minimum aan structuur een noodzakelijk kwaad als je je initiële alles-in-één-team-structuur ontgroeit. Gelukkig zijn er veel opties en kan je de structuur kiezen die het best bij je past: bij je marktomgeving en strategie, bij je product of proces, en/of bij je mensen. Wim Verschueren van Stanwick Management Consultants helpt je graag knippen en plakken in je organigram. Je kan Wim ook boeken voor een persoonlijk gesprek.

  • Je werkplek en workflow automatiseren - Jean-Paul Delmé

Jean-Paul Delmé is digitaal strateeg en growth hacker bij Emakina. Met zijn jarenlange ervaring kent de digitale wereld nog weinig geheimen voor hem. Jean-Paul geeft in deze sessie inzicht in hoe je dankzij automatisering kostbare tijd wint. Met elke administratieve taak die wegvalt, hebben jij en je team immers meer tijd voor zaken waarmee je écht het verschil maakt. Jean-Paul is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

  • Zelfsturende teams - Arnout Vandenbossche

Arnout is een ondernemer met een hart voor de stad. Zo is hij partner van het stedenbouwkundig bureau BUUR, mede-eigenaar van horecazaken Bar Stan en Alfalfa en initiatiefnemer van de tijdelijke broed- en ontmoetingsplek Hal 5. Dit is maar mogelijk door vergaand vertrouwen en verantwoordelijkheid te geven aan medewerkers en -partners. Een zelfsturende organisatie faciliteert dit. BUUR is sinds een tweetal jaar zich aan het omvormen tot een zelfsturend organisatie en binnen HAL 5 werkt men volgens zelfsturende principes. Arnout deelt graag vanuit deze praktijken zijn opgebouwde kennis en ervaring. Arnout is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

  • Structureer boekhouding en overhead na de eerste groei - An Van den Bergh

Elke onderneming start klein, maar wat als je groeit? Plots krijg je een hoop meer administratie te verwerken, maar is er nog geen budget om grote boekhoudpakketten of CRM's aan te kopen- en bovendien zijn die systemen vaak veel te log. Welke systemen kan je boekhouder aanbieden? En op welke vlakken kan hij/ zij met je meedenken zodat je kan groeien zonder te grote uitgaven? Hoe ga je om met de stijgende overhead-kosten? Welke kosten zijn nuttig, en welke probeer je maar beter te vermijden? An Van den Bergh is expert in het brengen van structuur in creatieve omgevingen. Na 10 jaar in de reclamesector, pakt ze nu de pijnpunten aan die ze telkens in de creatieve sector terugzag. Ze geeft tijdens haar sofasessie inzicht in betaalbare en eenvoudige oplossingen voor meer structuur. An Is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

  • Ondanks alles, projectmanagement? - Wim Lockefeer

In deze tijden van zelfsturende teams en agile werkvormen lijkt voor project management geen toekomst meer weggelegd. De project manager met zijn planning en rapporten heeft afgedaan. Maar is dat zo? Of hebben we ook nu nog sturing nodig? Wim Lockefeer werkt al een kwarteeuw als project manager in automatisering- en webtrajecten, en plukte zich in die tijd een ruiker vuistregels bij elkaar die werken. Bespreek je graag je eigen case in detail met Wim, dan kan je ook een 1-op-1 gesprek met hem reserveren.

  • Stroomlijn je HR-administratie en -aanpak - Michal Teunkens

Een goed georganiseerde HR-aanpak bespaart tijd en geld, én zorgt bovendien voor tevreden medewerkers. Maar hoe optimaliseer je de lonen, welke instrumenten vereenvoudigen je HR-administratie en zijn er subsidies waarvoor je in aanmerking komt? Michal Teunkens is expert ter zake. Als oprichter van Mighty Monday draait hij het concept van mens en organisatie om. Eerst je organisatie in orde brengen, zodat zaakvoerder en medewerkers kunnen groeien. Aan de hand van voorbeelden geeft hij zijn beste tips mee. Michal is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek

  • Interne communicatie - Yoeri Severy

Hoeveel moet je communiceren naar je mensen toe? Kan je teveel communiceren? Is transparantie wel de juiste oplossing? Hoe kan je mensen betrokken houden bij je organisatie, ook als je groeit? En hoe zorg je ervoor dat nieuwe mensen optimaal ingezet worden van bij de start? Yoeri Severy is Chief Enabler Officer (CEO) bij Yappa, een digital agency, hij ziet mensen in de best mogelijke omstandigheden laten werken als zijn belangrijkste taak binnen de organisatie. Yoeri deelt zijn kennis tijdens een sofasessie, maar is ook beschikbaar voor een persoonlijk gesprek.

  • Een vlijmscherpe en efficiënt georganiseerde werkplanning - Catherine Lurinx

Creativiteit en structuur is zoals water en vuur of zoals ying en yang. Toch kunnen beide niet zonder elkaar. In een creatieve organisatie zorgt een strakke planning ervoor dat creativiteit het beste kan zegevieren. Afhankelijk van de grootte van de onderneming is de "Resource Planning" groter of kleiner, maar de basis is overal hetzelfde: gestructureerde mensen die die 'de juiste tijd' kunnen geven aan 'creatieven', waardoor zij de focus kunnen leggen waar ie moet liggen, nl op het vinden van de beste creatieve ideeën/uitwerking/designs. Mensen die voor de Werkplanning zorgen, moeten zowel rigide als zalvend kunnen zijn om alle projecten tijdig gepresenteerd te krijgen. Met meer dan 19 jaar ervaring binnen de reclamewereld is Catherine Lurinx ooit als Account gestart; maar snel overgegaan naar verschillende pionierende rollen om structuur in een creatieve omgeving te brengen: van Traffic Manager (bewaker van de Werkplanning) tot Head of Operations waarbij naast de Werkplanning ook alle andere operationele aspecten binnen een creatieve omgeving aan bod komen: HR, Facility, Fleet, IT, optimaliseren van workflows en ze vertalen naar tools en systemen. Ze geeft tijdens haar sofasessie inzicht in wat de beste Resource Planners zijn en hoe je projecten het beste doorheen het bureau laat stromen zodat ze op tijd kunnen gepresenteerd worden aan de klant en in latere fase tijdig opgeleverd kunnen worden. Catherine is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

Datum

21 nov. 2018

10:00

Locatie

Urban City
Ankerrui 9

2000 Antwerpen, België

Toon op Google Maps

Organisator

Flanders DC

Prijs

50 euro (excl. btw)

Andere activiteiten