Gaming Webinar: Work for hire

Georganiseerd door
Flanders DC

Als gameontwikkelaar droom je ervan om je game succesvol op de markt te brengen. Je investeert het liefst al je tijd in je eigen IP en hoopt er op korte termijn van te kunnen leven. Een game op de markt brengen duurt echter lang en kost heel wat geld. Om je gamestudio financieel overeind te houden, is het slim om ook opdrachten van andere bedrijven aan te nemen. Zo koop je tijd en ruimte voor je eigen game.

In dit webinar delen enkele ervaren gameontwikkelaars hun tips en ervaringen om met work for hire aan de slag te gaan. Maar hoe pak je dat het best aan? Waar vind je opdrachten en hoe zorg je ervoor dat je daarnaast nog aan je eigen game kunt blijven werken? 

Voor dit webinar is het niet nodig om specifieke software te downloaden. Je schrijft je in via de inschrijflink en ontvangt een bevestigingsmail met de link naar het webinar. Vergeet het webinar zeker niet in je agenda te zetten.

 

Sprekers

Jeroen Janssen is mede-oprichter en managing director van Happy Volcano, een studio die eigen games maakt zoals The Almost Gone, waarmee ze heel wat internationale prijzen wegkaapten. De studio maakt ook games en digitale toepassingen (websites, apps, installaties) in opdracht van merken zoals onder meer Quick, Ketnet of Bebat. Maar even goed ontwikkelden ze een installatie over het stigma rond psychiatrische patiënten. Jeroen is naast managing director ook verantwoordelijk voor business development bij Happy Volcano én producer voor de games die ze maken.


Timo Vanherbergen richtte Triangle Factory op in 2010. Triangle Factory is een studio met een sterke focus op mobiele games en apps, AR en VR zowel voor entertainment als in een businesscontext. Als CEO is hij betrokken bij het business development en de langetermijnstrategie van de de studio. Hun games Switch en De Slimste Mens behoren tot de meeste gedownloade mobile games in België en de studio is een van de pioniers in VR arcade parks. Triangle Factory werkt ook voor corporate klanten waarbij hun expertise wordt ingezet voor advertising, tech demo’s, training, …

Voor wie?

Voor gamestudio’s die zich in de business-to-businessmarkt willen begeven of op zoek zijn naar bijkomende inkomsten om zo ruimte te creëren om aan een eigen game te werken.

Praktisch

  • 20 oktober, 10u - 11u
  • Ruimte voor Q&A
  • Deelname: gratis mits inschrijving vooraf
  • Enkel voor gameontwikkelaars

Schrijf je hier in

Datum

20 oktober 2020

10:00

Organisator

Flanders DC

Prijs

gratis

Andere activiteiten