Inclusieve marketing in Fashion: Why should you?

Volgens heel wat bronnen en experten wordt het vandaag steeds belangrijker dat bedrijven inclusiever te werk gaan in hun marketing en in hun teams. Vaak hebben merken geen duidelijk idee hoe ze met diversiteit en inclusie moeten beginnen. Daardoor gaan velen onder hen oppervlakkig te werk en maken ze fouten. Vaak ontbreekt het aan onderzoek of een authentieke aanpak.

Diversiteit is een realiteit. Inclusie is het harde werk.

Om onze modemerken te ondersteunen bij deze evolutie, besloten we om een introductieworkshop op te zetten met niet minder dan inclusieve marketeer Hamza Ouamari & modestyliste Farah El Bastani. Tijdens deze online bijeenkomst leer je wat inclusieve communicatie inhoudt en hoe je doelgroepen op een inclusieve wijze bereikt. Je ontdekt hoe inclusie en fashion onlosmakelijk verbonden zijn en hoe jij er zelf mee aan de slag kan. Diversiteit is vandaag een realiteit. Inclusie is het harde werk. 

Programma

  • 10u30: Welkom
    Wendy Luyckx - Creamoda
  • 10u40:  Introductie tot Diversiteit & Inclusie
    Korte introductie met wat 'Diversiteit & Inclusie' precies inhouden. 
  • 10u50: Inclusion & Fashion: Why it matters?
    Enkele cases + cijfers over inclusie en fashion. Feiten op een rij die ervoor moeten zorgen dat je de commerciële en maatschappelijke meerwaarde inziet en begrijpt.  
  • 11u10: Wat is inclusieve communicatie niet?
    Misvattingen rond het onderwerp zoals o.a. Pinkwashing, Whitewashing, CSR, Tokenism, Etnomarketing, ... worden verduidelijkt.
  • 11u25: Wat is inclusieve communicatie wel?
    Korte introductie tot het onderwerp met voorbeelden.
  • 11u35: 6 Principes van Inclusieve communicatie
    Als deelnemer krijg je 6 'handvaten' mee waarmee je aan de slag kan. Elk principe komt met een voorbeeld.
  • 11u55: Q&A 
  • 12u10: Einde

Praktisch

Registreren kan via deze link.

Datum

16 februari 2023

10:30 - 12:10

Organisator

Creamoda

Prijs

gratis

Andere activiteiten