Infosessie: China calling

China heeft de laatste 10 jaar een duizelingwekkende inhaalbeweging gemaakt op het vlak van infrastructuur, technologie en way of living. Ondertussen worden de rollen stilaan omgedraaid en kijkt het Westen met verbazing naar de snelheid waarmee het land innoveert. Een combinatie van een centraal gestuurde strategie en een extreme focus op data en de klant vormen de motor van deze ontwikkeling.

Programma

De detailinvulling van het weekprogramma is volop in voorbereiding! We gaan op pad rond "new retail", e-commerce, social media, digital health en mobiliteit. China-experts Bart Horsten en Ed Sander nemen je mee naar futuristische retailconcepten, bedrijven en innovatiehubs in Shanghai, Hangzhou en Beijing. De bezoeken worden aangevuld met workshops rond cultuur en technologie om de ervaringen te vertalen naar je eigen business. 

Sprekers

  • Bart Horsten heeft een ruime ervaring in medtech en de farmaceutische en voedingsmiddelenindustrie. In september 1998 vervoegde Bart het bedrijf van zijn vader, verantwoordelijk voor de uitvoering van verschillende investeringsprojecten in China. Vandaag is Bart General Manager van Horsten International en de Chinese partner Horsten (Xian) Innovation Co. Ltd. Als projectinitiator en adviseur draagt ​​Bart met zijn expertise en uitgebreide netwerk bij aan vele uitdagende Vlaamse-Chinese projecten. Hij is ook een China-expert voor het EU SME Centre en een veelgevraagd spreker op Chinese seminars en workshops en gastdocent aan universiteiten en managementscholen.
  • Ed Sander is mede-oprichter van ChinaTalk, een organisatie gespecialiseerd in kennisoverdracht over China. Hij verzorgt lezingen, gastcolleges en trainingen en spreekt over digitalisering, de verschillen tussen Nederland en China op dat gebied, new retail, mobile payment, e-commerce, social media, de kansen in China en wat we kunnen leren van grote bedrijven zoals Alibaba, Tencent en apps als WeChat.

    Ed heeft een achtergrond in database- en online marketing. Hij is co-auteur van het prijswinnende boek Event Driven Marketing en de internationale opvolger Follow That Customer! en voormalig docent bij Beeckestijn Business School. In 2011 besloot hij twee jaar vrijwilligerwerk te gaan doen in China. Daar werkte hij als marketing consultant voor een aantal non-profit organisaties in Xi’an. Hij trad tevens op als online marketing manager voor het Xi’an International Business Forum en gaf een aantal colleges aan de Shaanxi Normal University. In 2015 was hij bestuurslid van Guanxi.nl, de zakelijke netwerkorganisatie voor China.

Infosessie

Je bent van harte welkom op de infosessie waarin we het programma verder zullen toelichten. De infosessie is gratis. Licht de organisatie in indien je toch niet aanwezig kan zijn. De no-show fee bedraagt 30 euro. Meer info en inschrijvingen via deze link

Datum

24 april 2019

18:30

Locatie

The Beacon
Sint Pietersvliet 7

2000 Antwerpen, België

Toon op Google Maps

Organisator

The Argonauts

Prijs

gratis

Andere activiteiten