International brand strategies

Georganiseerd door
Flanders DC

Dit Master Lab zal in het Engels zijn.
Click here for the English version of this page.


Wil je als ontwerper, ondernemer of bedrijf in de design- of modesector je merk internationaal lanceren? Of misschien verkoop of presenteer je je producten al in het buitenland? Dan is dit Master Lab op 13 maart met een groep zorgvuldig geselecteerde internationale experts en ondernemers in branding, beurzen, sales, marketing en PR zeker iets voor jou!

Hoe stem je je producten en diensten af op de buitenlandse markt? Hoe onderscheid je je merk van de vele andere spelers op de markt? Hoe bouw je een robuuste merkidentiteit op? Hoe bepaal je een effectieve internationale verkoopstrategie? Wanneer ben je klaar voor een internationaal e-commerceplatform of beurs? Hoe zet je een slimme globale communicatiestrategie op die toch rekening houdt met lokale marktverschillen? Je komt het allemaal te weten op 13 maart in Brussel tijdens ons Master Lab!

Praktisch

Dit Master Lab zal in het Engels zijn. We beginnen de dag met een plenaire sessie van Martina Zerneri. Bij je inschrijving, selecteer je de experts met wie je in een kleine groep wilt discussiëren. Je kunt ook een 1-op-1 gesprek met een expert aanvragen. Wij zorgen voor je persoonlijke planning, waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met je voorkeuren, zodat je zo veel mogelijk uit deze dag kunt halen.

In de middag schuiven we allemaal aan voor een lekkere lunch en aan het eind van de dag is er een afsluitende netwerkdrink.

Een ticket kost 120 euro (excl. btw) en is inclusief de plenaire keynote, alle groeps- en individuele gesprekken, lunch, drankjes en een Flanders DC magazine.

Voor wie

Dit evenement is bedoeld voor ontwerpers, ondernemers en bedrijven in de design- of mode-industrie die al internationaal actief zijn of de ambitie hebben om hun merk of bedrijf op een buitenlandse markt te lanceren.

Programma

De dag begint met een plenaire keynote sessie door Martina Zerneri:

Hoe bouw je aan een relevant, consistent en herkenbaar merkimago - Martina Zerneri (Ex-Hermès, Giorgio Armani & Gucci)

Martina Zerneri heeft 15 jaar in de mode- en luxe markt gewerkt als communicatiespecialist en merkimago manager voor wereldmerken als Hermès, Giorgio Armani en Gucci. Martina zal haar ervaring delen rond het opbouwen van een relevant, consistent en herkenbaar merk.

Daarna sluit je aan in een kleine groep bij vier van de volgende experten.

Hoe bouw je een sterke merkidentiteit op alle touchpoints - Dries Stuer (Chief Marketing Officer bij Serax)

Dries Stuer, een Belgische marketing professional met 18 jaar ervaring in de premium sector, werkt momenteel als CMO bij Serax. De voormalige marketingdirecteur bij L'Oréal stimuleerde de nationale en internationale groei van Serax door middel van innovatieve marketing en vestigde Serax als een gerenommeerd merk en platform voor unieke designproducten van hoge kwaliteit. Dries zal het hebben over (re-)branding en het opbouwen van een sterke merkidentiteit op alle touchpoints.

Hoe maak je een impactvolle verkoopstrategie voor internationale merken - Christophe Mollet (Ex-Maison Margiela, Isabel Marant & Dorothee Schumacher)

Met 25 jaar ervaring als projectmanager en brand director voor gerenommeerde modemerken als Maison Margiela, Isabel Marant en Dorothee Schumacher, weet Christophe Mollet dat mode gedijt bij aanbod in plaats van vraag. Christophe zal aantonen hoe je een impactvolle verkoopstrategie voor internationale merken kunt ontwikkelen en hoe je de belangrijkste uitdagingen in de wereldwijde modeverkoop aanpakt.

Hoe bouw je aan een klantgerichte e-commerce strategie - Jess Christie (Ex-MatchesFashion)

Jess Christie is een brand consultant met meer dan 20 jaar ervaring in het creëren van innovatieve marketingstrategieën in de mode- en lifestyle branche en is gespecialiseerd in het verbinden van fysieke en digitale retail. Jess zal spreken over hoe je een klantgerichte e-commerce strategie opbouwt - te beginnen met het definiëren van wie je klant is en hoe je die best kan aanspreken om je impact te versterken, je merkdifferentiatie te creëren en een duurzame groei te stimuleren.

Hoe deelnemen aan internationale beurzen - Valentina Ciuffi (Oprichter van Studio Vedèt / Alcova)

Na een succesvolle carrière als journalist, waarin ze bijdragen leverde aan bekende publicaties zoals Vogue, richtte design curator en consultant Valentina Ciuffi Studio Vedèt op in Milaan. Ze is ook medeoprichter van Alcova, het gerenommeerde platform in Milaan dat onafhankelijk design ondersteunt via een netwerk van tentoonstellingsruimtes. Hoe wordt een internationale beurs samengesteld? Hoe kunnen ontwerpers hun kansen vergroten om geselecteerd te worden? Valentina zal alle inside informatie met je delen.

Hoe uitdagingen overwinnen als je in het buitenland wilt werken - Elisabeth Mestdagh (Oprichter van Studio M)

Elisabeth Mestdagh is de oprichter van Studio M, een art direction & grafisch ontwerp studio gevestigd in Antwerpen en Parijs. Studio M biedt een 360° benadering van branding en grafisch ontwerp voor print en video, en creatieve consulting voor klanten als Chanel, Dries Van Noten en Mugler. Elisabeth zal haar ervaringen delen in het overwinnen van uitdagingen voor ontwerpers die in het buitenland willen werken.


Koop jouw tickets voor dit Master Lab hier.

 

Powered by Maasmechelen Village (The Bicester Collection)

Datum

13 maart 2024

09:45 - 17:00

Locatie

Silversquare North
Koning Albert II Laan 4

1000 Brussels

Toon op Google Maps

Organisator

Flanders DC, Maasmechelen Village (The Bicester Collection)

Prijs

120 euro (excl. btw)

Andere activiteiten