Oproep: internationale showroom Brussel

Georganiseerd door
Flanders DC

MAD – Home of Creators, Flanders DC en United Fashion nodigen je uit om deel te nemen aan hun internationale showroom en workshops met betrekking tot een duurzame transitie van 3 juni tot 5 juni in Brussel. De projectpartners willen met deze showroom innoverende modemerken onder de aandacht brengen bij nationale en Europese aankopers.

Wie

Er wordt gezocht naar vernieuwende mode- of accessoiremerken met een sterke merk- en collectie-identiteit. Het modemerk moet twee jaar bestaan en de designers moeten herfst-wintercollecties voor 2021 presenteren. Het presenteren van enkele silhouetten voor de lente-zomercollecties voor 2021 is een pluspunt. Heb jij een businessmodel met het potentieel om de mode-industrie te veranderen? Laat ons weten hoe jouw merk precies in de duurzame transitie past (lokale productie, gebruik van milieuvriendelijke materialen, etc.).

Concept

De deelnemende organisaties nodigen een selectie van nationale en internationale aankopers uit van bekende multimerken boetieks, e-commerceplatformen en warenhuizen, met een speciale focus op de Benelux-markt. Onze commerciële agenten verzekeren dat minstens 15 aankopers – met een vergelijkbaar DNA als de deelnemende ontwerpers – aanwezig zijn op de showroom.

De aankopers worden gevraagd om de ontwerpers vooraf te screenen en 8 ontwerpers te selecteren die zij graag willen ontmoeten op de showroom. Er zullen dan ook afspraken worden gepland tussen ontwerpers en designers.

Deze actie wordt georganiseerd met steun van hub.brussels, United Fashion – de Europese cluster van organisaties verantwoordelijk voor het promoten van de modesector – en ‘Creative Europe’, een programma van de EU.

Deelnamecriteria

Toelatingscriteria 

  • Prêt-à-porter- en accessoire collectie geschikt om te presenteren in het buitenland;

  • 2-jarig bestaan van het merk; 

  • Minimum 3 verkooppunten (fysieke winkels, e-commerce …);

  • Vernieuwend DNA;

  • Sterke en consistente communicatie;

  • Strategisch exportplan (duidelijke visie op potentiële markten …);

Selectiecriteria

  • Relevantie voor de mode-industrie – merk- & collectie-identiteit;

  • Kwaliteit van de presentatie en het project;

  • Kwaliteit van het product;

  • Professionele aanpak.

Programma

3 juni:                  

  • Aankomst en opbouw showroom 
  • Feedback commerciële agenten
  • Meet-and-greet ontwerpers

4 juni:         

  • B2B-showroom 
  • Geplande afspraken met aankopers (hele dag)
  • Netwerkdrink met ontwerpers, pers en aankopers
  • Demontage showroom

5 juni:     

  • Workshops/talks
  • Einde 

Timing

  • 14 februari: Start oproep

  • 15 maart: Einde oproep

  • Begin april: Persoonlijke aankondiging finalisten

Deelnemen

Vul het formulier in en verstuur uw portfolio (via Wetransfer) naar kaat.devis@mad.brussels

Uw kandidaatstelling moet uiterlijk op 15 maart 2020 zijn ingediend.

Datum

15 maart 2020

Organisator

MAD – Home of Creators, Flanders DC en United Fashion

Prijs

gratis

Andere activiteiten