The impact of storytelling on skill sets and business innovation

Deze topconferentie heeft als doel een dialoog te creëren tussen media pro's en studenten en leerkrachten journalistiek/nieuwe media, met focus op 360° storytelling en de impact van hedendaagse skill sets. Er staan inspirerende keynotes en panelgesprekken op het programma, met als afsluiter een interactieve sessie met Hans Bourlon, CEO van Studio 100. Fredo De Smet van VRT Sandbox is host van dit seminarie, dat in het Engels zal doorgaan. Alle deelnemers krijgen het boek 'De blik van Bourlon' mee naar huis. 

Programma

  • 9u -10u: onthaal en koffie
  • 10u -10u45: “Storytelling through the lens”  - Opening keynote door Lieve Blanquaert (BE), fotograaf, journalist en tv-maker. 
  • 10u45 -12u15: “Storytelling skill sets” - Keynote by Maarten Westerveen (NL), Bedenker van storytelling concepten en de podcast ‘Echt Gebeurd: true stories being told live’. Panel:
    • Andries Fluit (BE), Head of Multimedia - newspaper De Tijd, Co-author ‘How to story'
    • Jeroen Van Haele (BE), CEO  Hotel Hungaria, All-in storytelling agency
  • 12u15 -13u15: lunch
  • 13u15 -15u15: “Business innovation through storytelling" - Keynote by Dirk Bollen (BE), Service and Business designer Made Design and Innovation. Panel:
    • Hannes Van de velde (BE), Director of product design In the pocket, Digital Product Studio
    • Philip Swinnen (BE), CEO 87 seconds, Creative Video Communications agency
    • Anne Janssens (NL), Founder en Podcaster Dag en Nacht Media
  • 15u15 - 16u: interactieve lezing en V&A: Hans Bourlon (BE), Co-founder en CEO Studio 100
  • 16u: ‘Share the story’ met receptie
Datum

9 november 2017

09:00

Locatie

Zebrastraat, lokaal Ned Kahn
Zebrastraat 35

9000 Gent, België

Toon op Google Maps

Organisator

Mediarte

Prijs

25 euro - 135 euro

Andere activiteiten