VOLZET Oproep: Traject business development tijdens en na corona

Georganiseerd door
Flanders DC

De coronacrisis dwingt ons allemaal om na te denken over alternatieve, vaak digitale verdienmodellen. Business as usual volstaat niet meer, het nieuwe normaal zal er helemaal anders uitzien. Als mode- of designlabel is dit het moment om je kansen in kaart te brengen en er werk van te maken. Flanders DC werkte samen met innovatiestudio Made een snel traject uit om aan de (door)groei van jouw mode- of designonderneming te werken. Bepaal in drie online workshops de volgende stappen voor jouw mode- of designonderneming.

Voor wie?

Het traject is op maat van groeiende of mature design- en mode-ondernemingen, die nieuwe opportuniteiten zoeken voor business development, zowel B2C als B2B. We verwachten dat je minstens drie jaar actief bent. De focus ligt vooral op ondernemers die fysieke producten of kledij ontwerpen en verkopen. Een maximum 10 deelnemers worden toegelaten.

Hoe?

In dit online traject gebruiken we design thinking-technieken om in kleine groep op zoek te gaan naar opportuniteiten voor jouw label in het post-coronatijdperk. Dit kunnen zowel digitale als andere ideeën zijn. 

Design- en innovatiestudio Made faciliteert de drie interactieve sessies en ontwikkelt een programma op maat van de uitdagingen van de deelnemers. Je zal uitgedaagd worden om snel ideeën te bedenken en uit te werken. Na afloop van de sessies heb je een concreet actieplan om nieuwe en/of additionele omzet te helpen genereren. 

100% digitaal en interactief

Het traject verloopt volledig digitaal, via eenvoudige interactieve tools waarbij we enerzijds plenair een aantal topics kunnen bespreken, maar waar de deelnemers ook elk in hun eigen zone aan de slag kunnen gaan met ideeën, concepten en bedenkingen. We gaan daarbij ook expliciet op zoek naar kennisuitwisseling en het inzetten van elkaars netwerk.

Programma

  • Voorafgaand: intake bevraging
  • Online workshop 1 (26/5 9u30—12u)
    The new normal: jouw context in het coronatijdperk 
  • Online workshop 2 (9/6 9u30—12u)
    Ideeën genereren en concretiseren tot 3 pistes 
  • Online workshop 3 (23/6 9u30—12u)
    Verdienmodel, go-to-market strategie & actieplan 

Praktisch

  • Prijs: 150 euro excl. btw. 
  • Deadline: 12 mei

Als er meer interesse is dan beschikbare plaatsen, zullen we een selectie maken in functie van voldoende sectordiversiteit, om optimale kruisbestuiving mogelijk te maken. Uiterlijk op 14 mei ontvang je een bevestiging van deelname. Wie uiteindelijk toch niet kan deelnemen ontvangt uiteraard een volledige refund.

Datum

12 mei 2020

Organisator

Flanders DC

Prijs

150 euro excl. btw.

Andere activiteiten