The power of identity by Walter Van Beirendonck

Georganiseerd door
Flanders DC


Op onze 'Expertendag: Hoe word ik een love brand' zal Walter Van Beirendonck de dag openen met een plenaire discussie over De kracht van identiteit. Als één van de originele Antwerpse Zes heeft Walter niet alleen een alom gerespecteerd en geliefd modelabel opgebouwd, maar is hij ook medeverantwoordelijk voor het op de kaart zetten van de Belgische mode. Wil je direct leren van één van de meest vooruitstrevende en innovatieve krachten in de mode-industrie? Schrijf je dan nu in voor deze sessie die plaatsvindt op 25 oktober in Antwerpen.

Walter Van Beirendonck wordt op het podium geïnterviewd door journalist Dominique Nzeyimana. Hij zal zijn vele inzichten en ervaringen delen, en zal het onder andere hebben over hoe hij door de jaren heen is gegroeid en tegelijkertijd trouw is gebleven aan zijn kernwaarden en identiteit.

Sprekers

Als één van originele Antwerp Six heeft Walter Van Beirendonck niet alleen een alom gerespecteerd en geliefd modelabel uitgebouwd maar is hij ook mede verantwoordelijk voor het wereldwijd op de kaart zetten van Belgische mode als sterk merk. Vol visie, drive en empathie, is Walter al jarenlang een steeds vooruitstrevende en vernieuwende kracht in de mode-industrie. Met journaliste Dominique Nzeyimana zal hij zijn vele inzichten en ervaringen delen. Hij zal het o.a. hebben over hoe hij over de jaren gegroeid is terwijl hij tegelijkertijd trouw is gebleven aan zijn kernwaarden en identiteit. 

Dominique Nzeyimana (KNOTORYUS) is journalist, auteur, producer en podcast broadcaster. Al bijna 20 jaar brengt ze grote creatieve vernieuwers naar voren. Zo heeft ze o.a. Pharrell Williams, Virgil Abloh, Dries Van Noten en Inge Grognard geïnterviewd. Haar podcast ‘The Most’ wordt in meer dan 70 landen beluisterd en was vorig jaar een van de populairste op Spotify.

Praktisch

Deze sessie gaat in het Engels door en vindt plaats op woensdag 25 oktober van 10u tot 11u15 bij De Studio in Antwerpen. Welkom vanaf 9u45 voor koffie. Een ticket kost 35 euro (exclusief btw).

Expertendag: Hoe word ik een love brand?

Tijdens de Expertendag ‘Hoe word ik een love brand?’ belichten we enkele essentiële thema's bij het opbouwen van een succesvol merk. Wat maakt een sterke merkidentiteit? Hoe hou je een merk actueel en fris na enkele jaren? Hoe onderscheid je je label van de vele andere merken op social media? Hoe creëer je een sterke merkbeleving? Hoe verbeter je de klantervaring in de winkel? 

De volgende sprekers zullen aanwezig zijn - naast Walter Van Beirendonck; Dominique Nzeyimana (KNOTORYUS) Genevieve Le Clercq & Julien Renault (Kewlox), Odin Sailé (Mutant), Anton Janssens (KOMONO), Yahya Ennouari, Claudia Jacobs en Dirk Jacobs.

Wil je de volledige Expertendag bijwonen, dan kost een ticket 120 euro (excl. btw), inclusief lunch en afsluitende drink. Meer informatie over het volledige programma vind je hier.

English version

At our 'Expert Day: How to become a love brand', Walter Van Beirendonck will open the day with a session on The power of identity. As one of the original Antwerp Six, Walter has not only built a widely respected and loved fashion label but is also partly responsible for putting Belgian fashion on the global map as a strong brand. Do you want to learn directly from one of the most progressive and innovative forces in the fashion industry? Then register now, for this session that will take place on Wednesday 25 October in Antwerp.

Walter Van Beirendonck will be interviewed on stage by journalist Dominique Nzeyimana. He will share his many insights and experiences. Among other things, he will talk about how he has grown over the years while at the same time staying true to his core values and identity.

Speaker

Walter Van Beirendonck is known for his avant-garde designs and colourful creations. As one of the 'Antwerp Six', he has left a lasting mark on the fashion world with his unique and bold style, colours, experimental shapes and tantalising themes. Known as a driving force for change in the fashion industry, he was artistic coordinator of the Royal Academy of Fine Arts in Antwerp. 

Dominique Nzeyimana (KNOTORYUS) is a journalist, author, producer and podcast broadcaster. For almost 20 years, she has been bringing great creative innovators to the fore. Among others, she has interviewed Pharrell Williams, Virgil Abloh, Dries Van Noten and Inge Grognard. Her podcast 'The Most' is listened to in more than 70 countries and was one of the most popular on Spotify last year. 

Practical

This session will be held in English and will take place on Wednesday 25 October from 10 to 11:15 AM at De Studio in Antwerp. Everyone is welcome as from 9:45 AM for coffee. A ticket costs 35 euro (excluding VAT).

Expert Day : How to become a love brand (in Dutch)

During the 'Expert Day: How to become a love brand', we will highlight some essential themes in building a successful brand. What makes a strong brand identity? How do you keep a brand current and fresh after several years? How do you differentiate your label from the many other brands on social media? How do you create a strong brand experience? How can you improve the client's experience in-store? 

Don't miss this opportunity to grow your brand and supporters and learn how to connect with your supporters!
Register now for this Expert Day on Wednesday 25 October at the Studio in Antwerp and go home with new insights, practical tips and useful contacts.
The following speakers will be present - in addition to Walter Van Beirendonck; Dominique Nzeyimana (KNOTORYUS) Genevieve Le Clercq & Julien Renault (Kewlox), Odin Sailé (Mutant), Anton Janssens (KOMONO), Yahya Ennouari, Claudia Jacobs and Dirk Jacobs.

If you want to attend the Expert Day, a ticket costs 120 euros (excl. VAT), including lunch and closing drink. More information on the full programme can be found here.

Datum

25 oktober 2023

09:45 - 11:15

Locatie

De Studio
Maarschalk Gérardstraat 4

2000 Antwerpen, België

Toon op Google Maps

Organisator

Flanders DC

Prijs

35 euro (excl. btw)

Andere activiteiten