Naar aanleiding van de Contemporary Design Market reikte het pr-bureau UPR samen met Flanders DC, Wallonie Design en Design September een prijs ter waarde van zes maanden pr-ondersteuning uit aan een beloftevolle ontwerper. Uit de vele deelnemers aan de Contemporary Design Market koos UPR voor designer Daan De Wit!

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe artikels in dit magazine? Schrijf je in op onze nieuwsbrief! 

Flanders DC, Brussels Design September en Wallonie Design organiseerden de Contemporary Design Market, een exclusief presentatie- en verkoopmoment voor zowel bekende als opkomende Belgische designers en merken. De Contemporary Design Market vond plaats tijdens de Brussels Design Market op 28 en 29 september in Tour & Taxis en bracht het werk van 50 Belgische ontwerpers. 

Daan De Wit Stratum Tempus

Stratum Tempus, Daan De Wit

Daan De Wit Stratum Tempus

“In het kader van de Contemporary Design Market Prize waren we op zoek naar een startende ontwerper die we door middel van onze pr-ondersteuning kunnen helpen doorgroeien. Daan De Wit presenteerde een vernieuwend product met een duidelijk verhaal en inspirerend beeldmateriaal. We geloven sterk in zijn werk en verwachten een tweede lancering van hem later dit jaar.”

Wendy Jaspers,

agency director UPR

UPR begeleidde Daan De Wit naar aanloop van en tijdens de Contemporary Design Market bij het pitchen van zijn collectie naar journalisten. Daan krijgt ook een stand tijdens de persdagen in november én een plek in de showroom van UPR. Daarnaast wordt hij opgenomen in de persruimte van UPR en stelt het pr-bureau voor Daans werk onder meer een mediatargetlijst samen, stuurt persberichten uit, volgt persaanvragen op en organiseert product placements.

“Ik was heel erg verrast met het nieuws, want ik had het helemaal niet verwacht. Ik geloofde het nieuws in het begin dan ook niet. Pas nadat ik het bericht vijf keer las, begon het door te dringen. Als jonge ontwerper is zo’n prijs winnen heel mooi meegenomen en als alles zo verder gaat, kan mijn droom misschien werkelijkheid worden.”

Daan De Wit,

ontwerper

Daan De Wit Stratum Tempus

Stratum Tempus, Daan De Wit

Daan De Wit Stratum Tempus


Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe artikels in dit magazine? Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

5 tips om samen te werken met een persbureau

Wil jij je public relations ook naar een volgend niveau tillen en met een persbureau samenwerken? Charlotte de Bruijn van UPR deelt haar vijf tips:

1. Voorbereiding

Zorg dat je zelf al een basis aan beeld- en tekstmateriaal voorbereid hebt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan productshots van je collectie en een korte tekst over jouw achtergrond en je product of merk. UPR verzorgt vaak de copywriting en contentcreatie van merken, maar jij kent je eigen merk en verhaal het beste. Hoe beter je voorbereiding is, hoe sneller en efficiënter wij hiermee aan de slag kunnen om meer on-brand content en publicaties aan te leveren.

2. Timing

Hou rekening met de deadlines van printmedia. Voor maandbladen moet de content een drietal maanden voor publicatie aangeleverd worden. Als je jouw product in de markt wilt zetten in oktober, moet je agency je persbericht idealiter in juli al klaar hebben staan. Dit wil ook zeggen dat je product op dit moment al klaar en gefotografeerd moet zijn.

3. Eigen kanalen

Optimaliseer je eigen kanalen. Pr verhoogt de brand awareness en traffic naar jouw website en verkooppunten. Zorg dat deze makkelijk te vinden zijn en dat je product er op een mooie manier en in lijn met het imago dat je wil uitstralen getoond wordt. Voor fysieke POS betekent dit regelmatige bezoekjes en contact met de verkopers. Voor je website is dat een investering in SEO en het opnemen van een duidelijke call-to-action (zoals inschrijving op de nieuwsbrief of rechtstreekse online aankoopmogelijkheid). Voor je social media is dat een inspirerende en professionele feed, met informatieve highlights.

4. Communicatie

Hou een open lijn van communicatie met je persbureau en informeer hen over opkomende projecten, beurzen, nominaties voor awards, etc. Je persbureau is er om je te helpen en kan door zijn jarenlange ervaring vaak instant zeggen wat nieuwswaarde heeft en wat niet. Het is onze job om op de hoogte te zijn van het reilen en zeilen van je merk. Liever dus een telefoontje te veel dan een communicatiemoment te weinig.

5. Publicaties

Een publicatie door de juiste titel of influencer werkt enorm versterkend voor je merk en kan extra push betekenen in de aankoopbeslissing van je klanten. Het is dan ook altijd een goed idee om deze te delen op je eigen website, je social media kanalen en met eventuele agenten of distributeurs van je merk.