Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
Een sterke creatie maken of een straffe dienst aanbieden, volstaat niet om een bedrijf te runnen. Je moet je werk ook aan de man kunnen brengen. En of je dat nu zelf doet of daar iemand voor inschakelt, een aantal basisprincipes heb je sowieso maar beter onder de knie.
Een goede verkoop start met de juiste prijs. Vraag je te veel of te weinig, dan kom je ongetwijfeld in de problemen. Je wacht uiteraard niet met je prijszetting tot je aan de effectieve verkoop toekomt: normaal gezien heb je hier al uitgebreid over nagedacht toen je je businessplan maakte. Toch is je prijszetting geen statisch gegeven dat je één keer bekijkt en daarna links laat liggen.
Zit je prijs goed? Dan komt het erop aan een verhaal te vertellen dat jouw doelpubliek niet alleen interesse doet krijgen in je merk, product of bedrijf, maar ook effectief verleidt tot een aankoop. In het beste geval blijft het niet bij die ene aankoop, maar bouw je een trouw klantenbestand op. Marketing en verkoop gaan dan ook hand in hand en moeten op elkaar afgestemd zijn. In dit onderdeel komen de verschillende verkoopstrategieën, -kanalen en -methodieken uitgebreid aan bod.
Naast deze strategieën zijn er ook een aantal ‘tools’ die je helpen om jouw product of concept aan de man te brengen. Een van de bekendste en belangrijkste instrumenten binnen de creatieve industrie is het portfolio. De do’s en dont’s van een sterk portfolio zijn dan ook verplicht leesvoer!
Cookies opgeslagen