Nieuwsbrieven

voor

Nieuwsbrieven zijn een uitstekende manier om geïnteresseerden rechtstreeks op de hoogte te brengen van je laatste nieuwtjes. Het klinkt misschien heel ouderwets om een verhaal te vertellen via e-mail. Toch ‘werken’ mails vaak nog het beste — als je ze goed aanpakt, tenminste.

De belangrijkste regel bij het versturen van nieuwsbrieven is dat je je abonnees er niet mee overspoelt. Je bent niet het enige bedrijf dat communiceert via nieuwsbrieven. Reserveer je nieuwsbrief voor de belangrijke momenten en speciale gelegenheden. Met andere woorden: zorg ervoor dat je écht iets te vertellen hebt.

Een nieuwe blogpost of een paar nieuwe screenshots zijn niet voldoende om bezoekers naar je website te lokken. Wat je bijvoorbeeld wél kan communiceren via je nieuwsbrief: de aankondiging van een nieuwe titel, de release van je game of een onweerstaanbare kortingsactie voor de eindejaarsperiode. Formuleer op het einde van je newsletter ook steeds een duidelijke call to action (‘Bekijk de trailer van onze nieuwe game!’ of ‘Reserveer alvast je game!’).

Als je het graag iets grondiger aanpakt, kan je doelgroepen gaan segmenteren. Dat houdt natuurlijk steek: journalisten hebben bijvoorbeeld meer aan een factsheet dan enthousiaste YouTubers, die vooral aan de slag willen met een speelbare code om aan hun volgers te tonen.  

Lees in deze pdf alles over 'Marketing en communicatie' in gaming.

Download de pdf

Events en workshops

De creatieve sector lééft. Dankzij deze events en workshops hou je de vinger aan de pols.