Een goed portfolio

voor

In de gamingsector zal je constant bezig zijn om jezelf en je product te verkopen. Je hanteert daarbij altijd ongeveer dezelfde aanpak, of je nu een gamer, een uitgever of een journalist bespeelt. Heel wat van je marketing- en communicatietools — en vooral dan je website — doen dus dienst als portfolio. Maar daarnaast hou je het best nog rekening met een aantal extra’s.

Denk bij de opbouw van je portfolio aan een aantal cruciale zaken:

  • Een eigen stijl

Wie je bent en waar je voor staat, blijkt doorgaans wel uit je website, maar het is belangrijk dat je dit ook doortrekt naar een bepaalde visuele identiteit. In het beste geval ligt jouw beeldtaal in lijn met je visie en met wat je wil uitdragen, zodat je klant in één oogopslag ziet wie hij voor zich heeft. Ontwikkel een huisstijl en pas die consequent toe — niet alleen op je website, maar ook op je social media en je naamkaartjes — zodat je meteen herkend wordt.

  • Online-portfolio

Gezien het digitale karakter van de sector, gebruik je in de game-industrie sowieso een digitaal portfolio. Beschik je over een mooi vormgegeven website, dan kan je je professionele contracten daar steeds naar doorverwijzen. Hangt je website met digitale haken en ogen aan elkaar, dan komt het professioneler over om een apart digitaal portfolio in pdf aan te leggen. Het voordeel van deze manier van werken is dat je zo’n pdf constant bij je hebt op je smartphone, zodat je eventueel on the spot iets kan laten zien (bv. tijdens een informele netwerkdrink).  

Lees in deze pdf alles over 'Verkoop' in gaming.

Download de pdf

Events en workshops

De creatieve sector lééft. Dankzij deze events en workshops hou je de vinger aan de pols.