Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
Het Crowdfunding Canvas, geïnspireerd door het Business Model Canvas, helpt je om de cruciale ingrediënten van een succesvolle crowdfundingcampagne in kaart te brengen. Het canvas bestaat uit 8 elementen. Het is geen statisch document, wel een tool waarmee je op een creatieve en kritische manier de blauwdruk van je crowdfundingcampagne kunt maken en continu bijschaven.
In onderstaande videotutorial leggen we stap voor stap uit hoe je het Crowdfunding Canvas kan gebruiken. De video gaat hoofdzakelijk in op reward-based crowdfunding, de meest gebruikte methode in de creatieve sector waarbij de backers een beloning krijgen in ruil voor hun geld.
In onze ondernemersgids vind je meer informatie over crowdfunding.
In het canvas vind je bij elk van de 8 vakken een aantal bijvragen die je helpen om na te denken over de cruciale onderdelen van je campagne.
Deze tool is een bewerking van het originele Crowdfunding Canvas, ontwikkeld door Simon Douw en Gijsbert Koren, met toestemming van de auteurs. Meer uitleg over het gebruik van dit canvas is te vinden in hun publicatie 'Het grote crowdfunding boek'. Op de website van crowdfunding agency downsideup vind je aanvullend ook een infographic over het voorbereiden, voeren en afronden van een crowdfunding campagne.
Wil je meer weten over hoe je een crowdfunding campagne in de creatieve sector aanpakt, of dit canvas samen eens overlopen? Dat kan! Maak een afspraak en kom eens langs.
Cookies opgeslagen