Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
7 april 2017
2 minuten leestijd
Jurgen Oskamp tijdens het Design Lab van Flanders DC
De klant is koning! Maar wanneer je in opdracht werkt is het aangeraden om je klant wegwijs te maken in je manier van werken. Als ontwerper begeleid jij het proces, bepaal jij het verloop, de voorwaarden en de timing. Het is aan jou om dit helder aan je klant te communiceren. Klinkt logisch, maar geen gemakkelijke opdracht.
Jurgen Oskamp van Achilles Design zit al jaren in het vak. Samen met sales expert Michael Humblet van Chaomatic deelden ze hun ervaring, tips & tricks in één van onze Labs. Enkele aanwezige creatieve ondernemers namen nota en geven nu hun lessons learned. Wat zouden zij meteen implementeren in de werking van hun bedrijf?
Josworld is een veelzijdig vormgeverscollectief dat gespecialiseerd is in visuele communicatie. Zij worstelen met de vraag hoe je een potentiële klant kan overtuigen van je concept en van de waarde die je biedt.
Om meteen te implementeren:
Voor potentiële klanten
Voor bestaande klanten
"Bij prospectie is het kennen van je doelgroep essentieel. Ik onthoud dat je best wat voorbereidingstijd neemt om de taal van je doelgroep te leren spreken."
Werkplaats Grof is ongeveer een jaar aan de slag als collectief van meubel- en interieurontwerpers. Ze zijn nog op zoek naar een goede workflow, van eerste klantcontact tot afhandeling. Samenwerken met klanten is niet altijd evident. Aangezien veel ontwerpers daarmee worstelen, vonden zij veel tips bij collega-ondernemers.
"Ervaren ondernemers kampen met dezelfde uitdagingen én hebben goede methodes om ze aan te pakken. Dat is geruststellend, verhelderend en bemoedigend."
Om meteen te implementeren:
Lavagraphics is al een tijdje bezig en omschrijft zichzelf als het extern departement voor creatieve bedrijfscommunicatie. Binnen het team zijn er drie mensen bezig met projectbeheer en klantentrajecten. Ze zijn volop bezig met procesoptimalisatie en willen hun verkoopproces verbeteren en meer inzicht krijgen in het maken van deals.
"We willen onze doelgroep duidelijk aflijnen en gerichte prospectie voeren. We kregen enkele duidelijke inzichten rond het salestraject dat erna komt."
Om meteen te implementeren:
Cookies opgeslagen