Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
10 juni 2020
2 minuten leestijd
Om de toekomst terug positief aan te vatten wil ‘Ik Koop Belgisch’ het Belgische creatieve talent extra in de kijker zetten. Met een vernieuwd platform inspireert, informeert en moedigt ‘Ik Koop Belgisch’ de consumenten aan om Belgische werken, merken en producten te leren kennen, te kopen en te delen met hun omgeving.
‘Ik Koop Belgisch’ zet zijn schouders onder het steunen van lokaal talent. Het is een initiatief van Flanders DC dat in 2015 het daglicht zag om Belgische mode in de kijker te zetten. Al snel schaarden partners zoals Creamoda, Mode Unie en Comeos zich erachter. Winkelruiten met stickers en de hashtag #ikkoopbelgisch zorgden ervoor dat, naast lokale, mode ook designtalent meer aandacht kreeg. Twee jaar later ging de ‘Ik Koop Belgisch’-campagne nationaal met de toevoeging van ‘J’Achète Belge’ en de twee bijkomende partners MAD en WBDM.
Onze modeontwerpers, designers, kunstenaars, schrijvers, muzikanten, gamedevelopers en ander creatief talent krijgen vanaf woensdag 10 juni een plaats op het nieuw ‘Ik Koop Belgisch’-platform. Consumenten kunnen er lokale artiesten, ontwerpers en merken ontdekken, terugvinden en met trots delen.
Wat vind je terug op ‘Ik Koop Belgisch’?
"Met Ik Koop Belgisch willen we vooral de rijkdom aan creatief talent in België laten zien. Als mensen zelf de keuze hebben gemaakt om te gaan voor lokale creativiteit kunnen ze hier de nodige inspiratie vinden. En zo geven ze onze artiesten, ontwerpers en creatieve bedrijven natuurlijk ook een extra duwtje in de rug."
De ‘Ik Koop Belgisch’-campagne zet lokaal talent in de kijker. Artiesten en bedrijven waarvan je niet wist dat ze bestonden of dat ze Belgisch waren, merken die niet per se duur hoeven te zijn, maar toegankelijk voor een veel groter publiek, voor elk budget en elke stijl wat wils.
Wil jij als artiest, designer of creatieve ondernemer je werk op Ik Koop Belgisch plaatsen? Surf dan naar de site van Ik Koop Belgisch voor meer informatie.
Om de ‘Ik Koop Belgisch’-boodschap kracht bij te zetten, roept de ‘Ik Koop Belgisch’-campagne via haar ambassadeur Elodie Ouédraogo op om een handje te helpen en zo lokaal talent een hart onder de riem te steken.
Een (virtueel) handje toesteken doe je aan de hand van de volgende stappen:
'Ik Koop Belgisch' is een initiatief van Flanders DC, MAD en Wallonie-Bruxelles Design Mode (WBDM), met de steun van Creamoda, Mode Unie, Comeos, Fedustria en FLEGA. De nieuwe campagne kwam mede tot stand dankzij ondersteuning van Duke & Grace en Spott. De website werd gerealiseerd door Yappa.
Cookies opgeslagen