Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
4 mei 2017
Wie zijn onze ondernemers eigenlijk? Wat zijn hun drijfveren? Op welke manier hebben ze impact op hun omgeving en op de maatschappij in het algemeen? We zochten én vonden de antwoorden op deze vragen.
Uit onderzoek blijkt dat het imago van onze ondernemers heel wat lager scoort in Vlaanderen in vergelijking met de regio’s rondom ons. Daarom zijn we een tijdje terug het eerste wetenschappelijke onderzoek gestart naar de drijfveren en de maatschappelijke impact van onze ondernemers, in samenwerking met Vlerick en onze partners van Agentschap Innoveren & Ondernemen, UNIZO en Voka.
Bekijk hier het filmpje over de impact van onze ondernemers in cijfers.
Samen met Vlerick pijlden we naar de drijfveren bij 162 Vlaamse ondernemers. Uit het onderzoek blijkt dat de helft van de Vlaamse ondernemers onderneemt om maatschappelijke impact te hebben. Zo hebben de ondernemers een impact op onze héle samenleving.
Het volledige rapport kan je hier
Er blijken zes verschillende types van ondernemers te bestaan in Vlaanderen:
Je kan hier een vereenvoudigde versie van de test doen en zo ontdekken welk type ondernemer jij bent.
Het gevolg van dit onderzoek resulteerde in een nieuwe campagne Ondernemers ondernemen voor iedereen, die de komende jaren zal lopen en uit verschillende luiken zal bestaan. Zo is er een nieuw tv-programma gepland en staat er een reeks van events in onze grote steden op het programma. De kern van de campagne is de website waar we de ondernemers eindelijk de aandacht geven die ze verdienen. Ontdek zelf de geschreven verhalen en de videoportretten op ondernemersvooriedereen.be en laat je verrassen.
Cookies opgeslagen