Grote spelers als Bol.com, Zalando, Amazon, Decathlon en Blokker kennen we allemaal. Maar wist je dat deze online marketplaces verbinding creëren tussen kopers en verkopers, en dus ook voor jou als mode- of designondernemer een mogelijk extra verkoopkanaal kunnen zijn?

In dit webinar focussen we op duurzaam groeien op de marktplaatsen. Distrilink, een marketplace agency dat merken helpt bij de opstart op online marketplaces, zal inzichten delen rond wat er zoal bij komt kijken en hoe je de juiste keuzes maakt. Zalando zal een aantal tips delen en dieper ingaan op succesformules van klanten uit hun partnerprogramma. Met meer dan 50 miljoen actieve klanten in 25 Europese landen creëren ze mogelijk een interessante link naar je product. Tijdens dit webinar krijg je een uitgebreide kijk op het businessmodel, de voor- en nadelen, opportuniteiten en uitdagingen.

Webinar: Verkopen op online marketplaces

Steven Van Den Ouweland is één van de oprichters van Distrilink. Als voormalig verkoopdirecteur bij Ecover heeft hij zelf aan de lijve ondervonden welke uitdagingen zich aandienen om op een verantwoorde manier op online marketplaces aanwezig te zijn. Vanuit deze ervaring ontstond Distrilink, een marketplace agency dat merken van A tot Z ontzorgt bij de opstart op online marketplaces. Distrilink heeft een eigen IT-platform ontwikkeld om alle processen op een geautomatiseerde manier te laten verlopen.

Megan Maley is Zalando's General Manager van de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland en heeft meer dan 17 jaar ervaring in retail in Europa. Ze stuurt lokale teams aan, definieert lokale strategieën om klanten te inspireren en biedt oplossingen voor merken en retailers om klanten te bereiken en hun activiteiten in eigen land en internationaal uit te breiden. Eerder werkte Megan onder meer bij Nike in diverse managementrollen in Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.