Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
‘Communicatie’ is de voorbije jaren sterk geëvolueerd. Terwijl B2B-communicatie (business to business) en B2C-communicatie (business to consumer) vroeger bijvoorbeeld redelijk ver uit elkaar lagen, zien we vandaag meer mengvormen opduiken.
Met de opkomst van het internet, en vooral van de social media, ziet bovendien iedereen alles. Dan lijkt de ‘one size fits all’-aanpak misschien een makkelijke oplossing, maar eenheidsworst vindt niemand lekker. Wat gaat er dan wél vlot binnen? Een gelaagde communicatie die zowel je professionele contacten als je eindconsumenten aanspreekt.
Daarbij is het cruciaal dat je je communicatiestrategie niet uitwerkt op een eilandje, los van de andere activiteiten van je bedrijf. Idealiter denk je vanaf de beginfase van je product of project na over de manier waarop je het in de markt gaat zetten. Want ‘het is onmogelijk om niet te communiceren’, zoals één van de basisprincipes van communicatie luidt. Zelfs wanneer je helemaal niets doet, vertel je dus iets over je merk of bedrijf. Daarom is het cruciaal om minstens de basisprincipes van communicatie onder de knie te krijgen, en te verkennen hoe je met de verschillende mediakanalen kan goochelen om jouw product of dienst in de kijker te werken.
Cookies opgeslagen