Het succesvolle Belgische breigoedlabel LNKnits van Ellen Kegels werkt met honderd procent alpacawol waarbij alle producten op een duurzame manier worden gemaakt. Bij de start van haar label ging ze voluit voor de verkoop via pop-up winkels.

“Pop-up winkels waren in het begin voor mij de ideale marktvalidatie.”

“Als startende ondernemer had ik geen vast verkooppunt. Maar pop-up winkels losten dat probleem op. Een pop-up is een ideale vorm van marktvalidatie. Door er zelf in te gaan staan, krijg je enorm veel waardevolle feedback over je product. En omdat je als start-up vrij flexibel bent, kun je die feedback vaak ook meteen toepassen en je onderneming naar een hoger niveau tillen.”

LNKnits © Hannes Verstraete

“Een goed boek over dit onderwerp vind ik Pop-up Stor(i)es van Kim Mampaey en Sven de Vocht. Ze leggen daarin van a tot z uit hoe je een pop-up moet opzetten. Het is ook allemaal niet zo moeilijk: je huurt een pand op een leuke locatie en zorgt dat je je goed verzekert.  Je kunt je winkelruimte goedkoop inrichten door bijvoorbeeld een deal te sluiten met een meubelzaak. Het draait vooral om creatief omspringen met de middelen die je tot je beschikking hebt.”

“Organiseer leuke en unieke klantervaringen.”

“Ondertussen is LNKnits een gevestigde waarde geworden en hebben we een flagshipstore kunnen openen in hartje Antwerpen. We organiseren regelmatig events waarbij onze klanten het merk LNKnits echt kunnen ervaren. Zo organiseerden we een ‘Belgian Bunch Pop-up’ waarbij verschillende Belgische mode-ondernemers de kans kregen hun kledij te presenteren. Zo’n customer experiences onderscheiden je merk. Laat je creativiteit dus de vrije loop gaan en organiseer leuke events voor je klanten.”