Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
De master course Design Management Foundations is ontwikkeld op maat van ambitieuze professionals om hen te voorzien van de tools, processen en methoden om design succesvol te managen en in te zetten als essentiële driver binnen hun bedrijf.
De master course 'Design Management Foundations' biedt ervaren designers en innovatie managers een korte, intensieve training - combineerbaar met een drukke loopbaan - om hun impact én carrière te boosten.
PARK Academy onderzoek bewijst dat de meerderheid van de deelnemers aan de Academy programma's meer gespecialiseerde en grotere ontwerpteams leiden, iets wat ze voorheen niet deden. Bovendien is de omvang van hun teams toegenomen.
De 4 inhoudelijke modules Design Management, Design Process, Design Briefing & Design Quality zijn verspreid over 4 dagen
Transformeer je agency en designteam met nieuwe inzichten in designmanagement. Bereik strategische doelen en verhoog je impact door design te koppelen aan zakelijke strategieën voor betere klantresultaten.
Verbeter de communicatie tussen design en business: Leer effectief te communiceren met stakeholders op alle niveaus en geef betere briefings voor consistent hoogwaardige resultaten.
Werk aan je rentabiliteit door designmanagement te optimaliseren, verspilling te verminderen en een hoger rendement (ROI) op designprojecten te behalen.
Versnel je carrière door je te specialiseren in designmanagement en leidinggevende rollen aan te nemen en word een expert in het managen van complexe designprojecten. Ontwikkel de vaardigheden die nodig zijn om een succesvolle carrière in designmanagement op te bouwen.
Ontwikkel je leiderschapsvaardigheden om de kwaliteit van je projecten te verbeteren en je team productiever en dynamischer te maken voor maximaal teamresultaat.
Tussen elke module door worden er coachingsessies ingepland met je tutor om je te begeleiden bij het maken van je opdrachten.
Design Management Foundations is ontwikkeld voor drukbezette professionele designers en designmanagers (niet alle designmanagers zijn designers) die hun bedrijf en carrière naar een hoger niveau willen tillen.
Het programma is bedoeld voor mensen die werken in design management rollen, of die dat ambiëren: zaakvoerders en senior designers van design bureaus, design- en innovatiemanagers en directors van design gedreven bedrijven, design studio managers en designteam leads.
Alle vier de modules bevatten een opdracht die verbonden is aan een uitdaging in je bedrijf met betrekking tot designmanagement. Hierbij pas je de geleerde kennis toe op een relevante bedrijfscontext.
Je hoeft geen ‘design manager’ te zijn om design (mensen en processen) te managen, maar je hebt wel de verantwoordelijkheid om veelbelovende resultaten te leveren. Met Design Management Foundations krijg je de vaardigheden en tools om dat te doen.
Het 16 weken programma start op 26 november 2024
Data:
26 november 2024 - Educatie 2 modules
29-30 januari 2025 - Presentatie assignments + Educatie 2 modules
19 maart 2025 - Presentatie assignments + Evaluatie
Voor designers, design managers en consultants die hun rol willen versterken en hun bedrijf naar een hoger niveau willen tillen. Of je nu een ervaren designer bent of een niet-designprofessional die design management wil leren, dit programma biedt je de vaardigheden en inzichten om te groeien.
Gesteund door wereldwijde designorganisaties en alumni van topbedrijven zoals LEGO, Sony, en Unilever.
Mis deze kans niet om je carrière naar nieuwe hoogten te brengen met Design Management Foundations
Design Management is een module die leert hoe je design kunt inzetten om je zakelijke doelstellingen te bereiken. Je leert wat design management is, waarom het zo cruciaal is, en hoe je het kunt toepassen in je eigen organisatie. Je leert ook hoe je je organisatie, of die van je klant, kunt auditen op het gebied van design management en hoe je verbeterpunten kunt adviseren. Je maakt gebruik van de exclusieve tool ‘Design Management Audit’.
Leerdoelen
Na het volgen van deze module ben je in staat om:
inzicht te tonen in de verschillende definities en niveaus van design management
de relatie tussen bedrijfsdoelstellingen en design management te doorgronden en voor te stellen
de complexiteit van design in de context van een bredere organisatie te herkennen
je eigen organisatie te onderzoeken om verbeterpunten in design management te detecteren en te adviseren
Design Process is een module die leert hoe je design processen kunt creëren en aanpassen die leiden tot betere efficiëntie en effectiviteit. Je leert hoe je design oplossingen kunt leveren die aansluiten bij de doelstellingen en beperkingen van je organisatie. Je leert ook hoe je je designproces kunt afstemmen op de rest van de organisatie en hoe je je designers kunt begeleiden. Je maakt gebruik van de ‘Design Process Architecture’ tool, een eigen instrument van Design Process.
Leerdoelen
Na het volgen van deze module zul je in staat zijn om:
de verschillende soorten ontwerpprocessen en hun onderdelen te begrijpen.
te laten zien hoe het ontwerpproces past binnen het grotere geheel van bedrijfsprocessen.
duidelijkheid te geven over de stappen en fasen van het ontwerpproces in de zakelijke context.
je in te leven in de doelgroep en het juiste detailniveau te bepalen.
een logische processtroom te laten zien met sterke resultaten, duidelijk ontwikkeld voor de doelgroep.
een keuze te maken tussen het ‘managen van het ontwerpproces' door de efficiëntie te optimaliseren, of het 'leiden van het ontwerpproces' door de effectiviteit te verbeteren.
PARK Academy onderzoek bewijst dat de meerderheid van de deelnemers aan de Academy programma's in staat zijn om de waarde van design voor het bedrijf veel beter te bewijzen, wat leidt tot een verhoogd budget voor interne en externe ontwerpcapaciteiten.
Design Briefing is een module die je leert hoe je een design briefing kunt opstellen en communiceren. Je leert hoe je je design doelstellingen en doelen kunt bepalen, hoe je een design opdracht kunt ontwikkelen en overbrengen voor een specifiek project, en hoe je ervoor kunt zorgen dat je designers leveren wat je verwacht. Je leert ook hoe je de design opdracht kunt gebruiken om de design kwaliteit te bewaken en het designproces te versnellen. Je maakt gebruik van de ‘Design Briefing Make Your Mark’ tool, een eigen instrument van Design Briefing.
Leerdoelen
Na het volgen van deze module zul je in staat zijn om:
de woordenschat rond het beheren van design briefs te begrijpen.
Te onderzoeken hoe design briefs gerelateerd zijn aan de doelen van de organisatie.
De inhoud (waarom, wat en voor wie?) naast het projectgedeelte (wanneer, wie en hoeveel?) te verduidelijken.
Een logische stroom te definiëren en presenteren met sterke argumenten – via de Design Value Canvas -, eindigend met een duidelijke vraag naar middelen en verwachte resultaten.
Te laten zien dat je 'leidt': het draait erom je doelgroep te overtuigen om akkoord te gaan met je ontwerpopdracht en de start van je initiatief.
“Design briefing is a carefully managed process that continues throughout the end-to-end journey of a design project.”
Design Quality is een module die je leert hoe je kwaliteitsdoelstellingen kunt stellen en beheren voor je designprojecten. Je leert hoe je design kwaliteit kunt beoordelen, uitleggen en optimaliseren op een objectieve manier, zonder over- of under-delivery. Je leert ook hoe je design, creatie en uitvoering kunt managen zodat de gestelde doelstellingen worden gehaald. Je maakt gebruik van de ‘Design Quality Analysis’ tool, een eigen instrument van Design Management.
Leerdoelen
Na het volgen van deze module zul je in staat zijn om:
het basismodel voor designkwaliteit te begrijpen.
de relatie tussen organisatiedoelen, designdoelen en designkeuzes te kennen.
designkwaliteit duidelijk en objectief te bespreken.
te weten hoe je ‘over- of under-delivery’ van design kunt voorkomen.
een duidelijke en uitvoerbare strategie voor designkwaliteit te formuleren.
van het bewaken van designkwaliteit in het ontwerpproces naar het stellen van doelen voor designkwaliteit voor je organisatie te gaan.
PARK Academy onderzoek bewijst dat de meerderheid van de deelnemers aan de Academy programma's zich zelfverzekerder voelen (en doen dat ook) om over design te praten met senior executives op een manier die de business begrijpt, en die het duidelijker maakt voor executives wat ze van design kunnen verwachten.
Het Design Leadership programma is ontwikkeld door PARK, een wereldwijd toonaangevend adviesbureau op het gebied van design management en design leiderschap, en de oprichters van de LEGO Academy. Het programma is een blended learning aanpak van ervaringsgericht, persoonlijk, online en 1 op 1 coaching, gegeven door deskundige trainers die dagelijks werken met design leiders om in te spelen op de kansen die ontstaan op het snijvlak van design en business.
Het programma wordt onderschreven door designorganisaties over de hele wereld, en alumni zijn onder andere Fjord, GSK, LEGO, Mars, Novartis, Sony, Bosch, Unilever, Johnson Controls, Publicis, RichardsDee en Design Partners.
De focus van alle trainingsmodules - of het nu gaat om het onderwerp Design Management, Design Quality of Design Briefing - is altijd de vraag hoe de toegevoegde waarde optimaal kan worden overgebracht voor zowel de klant als het bedrijf. "Want elke euro die zonder goed management in design gaat, levert maar de helft op van de waarde die eigenlijk mogelijk zou zijn"
"Een professionele training zoals ik die wilde - met goede informatie, veel achtergrondkennis, stimulerende discussies en een internationaal ervaren docent. Je leert processen strategisch te beheren en kunt wat je leert meteen in de praktijk brengen - zowel intern als bij de klant."
Heb je nog vragen over Design Management Foundations? Neem dan rechstreeks contact op met Tom of vul het contactformulier in.
Cookies opgeslagen