Versterk je klantenbinding

Georganiseerd door
Flanders DC

Voor vele ondernemers in de modesector blijft het een voortdurende uitdaging om klanten te overtuigen trouw te blijven aan een merk. Deze uitdaging wordt vaak beschouwd als de heilige graal voor groei en het vergroten van marktaandeel. Tijdens ons aankomende Masterlab op dinsdag 11 juni duiken we dieper in de strategieën om trouwe klanten te vinden en te behouden.  In het huidige tijdperk waarin klanten gemakkelijk zowel online als fysiek bij diverse merken kunnen winkelen, is het behouden van die loyaliteit immers moeilijker dan ooit.

Schrijf je in en kom alles te weten over de meest recente ontwikkelingen op gebied van klantenbinding. We analyseren wat loyaliteit juist inhoudt en hoe het effectief kan worden benut. Hoe bouw je zowel digitaal als fysiek persoonlijke relaties op met je klanten en wat is het belang van het creëren van een community rond je merk? Wat is clienteling en hoe werk je aan een ‘private clients’ benadering?  Ten slotte onderzoeken we op welke manier technologie kan bijdragen aan het herdefiniëren van klantenbinding.

Pratkisch

Dit Masterlab zal doorgaan in het Nederlands. We beginnen de dag met een plenaire sessie van Valéry Gijsemberg en Els Dhaeze. Bij je inschrijving, selecteer je de experts met wie je in een kleine groep wilt praten.. Je kan ook een 1-op-1 gesprek met een expert aanvragen. Wij zorgen voor je persoonlijke planning, waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met je voorkeuren, zodat je zo veel mogelijk uit deze dag kunt halen.

In de middag schuiven we allemaal aan voor een lekkere lunch en aan het eind van de dag is er een afsluitende netwerkdrink.

Een ticket kost 120 euro (excl. btw) en is inclusief de twee plenaire keynotes, alle groeps- en individuele gesprekken, lunch, drankjes en een Flanders DC magazine (ter waarde van 10 euro).

Voor wie?

Dit event is bedoeld voor mensen die zich meer willen inlezen in de ontwikkelingen op gebied van klantenbinding.

Programma

De dag begint met een plenaire keynote sessie door Valéry Gijsemberg en Els Dhaeze.

Hoe zorg je ervoor dat je merk klantgericht wordt en blijft? - Els Dhaeze (Founder & Customer Excellence Architect)

Els Dhaeze  begeleidt als “compagnon de route” organisaties naar klantgericht(er) denken en handelen. Gebaseerd op 20 jaar ervaring in managementposities in marketing, retail en sales en 10 jaar ervaring als consultant voor zorg, diensten, productie en overheidsbedrijven weet Els wat klanten over diverse sectoren heen echt verwachten en tot waar je hierin moet meegaan zonder je eigenheid en rendabiliteit te verliezen. 
Els brengt op haar pittige en interactieve manier de theorie tot leven en schreef dit ook neer in haar boek "Uit liefde voor de klant". Ze houdt ons een spiegel voor en laat ons inzien dat wij zelf kunnen kiezen tot welk niveau we klanten willen verrassen, ontzorgen, “pleasen” of gewoon prachtige en efficiënte producten of diensten aanbieden. Ze geeft tips rond hoe je met je team voor consistente beleving zorgt, hoe je simpel kan luisteren en leren van je klant en waar klanten ook wel eens ontevreden over mogen zijn.

De kracht van een Private Clients benadering, VIC loyalty en Clienteling - Valéry Gijsemberg  (Deputy Director/PR & Private Client Services at The Bicester Collection)

Valéry Gijsemberg, Deputy Director PR & Private Client Services bij The Bicester Collection, begrijpt als geen ander het belang van een private client approach om klantrelaties te verdiepen en de customer lifetime value te verhogen door een unieke service te bieden. Deze benadering is essentieel om de customer journey te transformeren in een persoonlijke klantervaring. Daarnaast erkent Valéry het belang van een loyalty programma dat niet louter transactioneel is, maar dat echt gericht is op het opbouwen van een langdurige relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen en waardering.

Daarna sluit je aan in een kleine groep bij vier van de volgende experten.
 

Hoe kan je als retailer je digitale en fysieke klantgerichtheid naar een nieuwe hoogte brengen? - Spencer Samuels (General Manager & Director of Digital Commerce & Operations bij Lockwood & Avenue)

De afgelopen 20 jaar heeft Spencer Samuels een actieve rol gespeeld binnen de modesector, variërend van zijn eigen Online Community/Magazine en Creative Agency tot functies in de Retail, Wholesale en E-Commerce industrie. Als CEO en Director of Digital Commerce & Operations heeft hij consequent vastgehouden aan kernwaarden zoals kwaliteit, service en going-the-extra-mile voor zijn klanten. Tijdens zijn sessie zal hij ingaan op hoe Belgische spelers het verschil kunnen maken in het competitieve internationale e-commerce landschap. Hij zal strategieën delen over het creëren van digitale en fysieke klantbetrokkenheid en het opbouwen van persoonlijke relaties met klanten.

Wat is de impact van web3 op klantenbinding en hoe bouw je een future proof digital community rond je merk? - Samuel Eggermont (Co-Founder, OG Studio)

Als ondernemer ondersteunt Samuel bedrijven bij het opzetten van loyaliteits- en community-building programma's met behulp van blockchain- en web3-technologie. Samuel heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij de lancering van Web 32, een inspirerend technologiefestival. Met OG Studio heeft hij samengewerkt met gerenommeerde merken zoals de Belgische voetbalbond, Adidas en Coca-Cola. Traditionele loyaliteitsprogramma's worstelen vaak met het behouden van betrokkenheid bij klanten. OG Studio richt zich op het creëren van duurzame communities die niet alleen de Customer Lifetime Value verhogen, maar ook de kosten voor marketing, innovatie en klantenwerving verlagen.

Wat is de impact van het uitbouwen van een community driven platform op customer loyalty? Noëmie Haverhals (Founder The Room Antwerp)

Noëmie Haverhals is een jonge, gedreven ondernemer met een grote passie voor startups, marketing en mode. Ze won goud op de prestigieuze Lions Young Marketers competitie in Cannes in 2019 en vervulde eerder de rol van CEO bij platform Avail. Met haar ervaring en het gemis van een community driven fashion platform besloot Noëmie eind 2021 'The Room Antwerp' op te richten, gericht op jonge modeliefhebbers die zoeken naar minimal items met een twist. Binnen korte tijd is het uitgegroeid tot een boomend modeplatform.

Hoe kan ik als merk of organisatie een nieuwe community bereiken? - Alex Akuete (Community Builder at MoMu)

Alex Akuete is een autodidacte multidisciplinaire kunstenaar met een brede expertise en diploma in orthopedagogie. Hij heeft zijn stempel gedrukt als performer en beeldend kunstenaar, zowel nationaal als internationaal. Maar zijn impact reikt verder dan zijn artistieke werk. In 2018 stichtte hij Xray Community, een platform dat jongeren de ruimte biedt om zich creatief te uiten en te verbinden, zowel onderling als met andere organisaties. Met een groeiende groep van 80 actieve jongeren, vertegenwoordigt Xray Community een levendige gemeenschap van talent en inspiratie. Alex zal praten over het benaderen van een jonger publiek en het opbouwen van een duurzame jongerencommunity. Alex werkt op dit moment bij het ModeMuseum van Antwerpen als Community builder, waar hij een brug slaat tussen het museum en jongeren in de stad Antwerpen. 

Hoe zorg je ervoor dat je merk klantgericht wordt en blijft? - Els D’haeze

Els Dhaeze  begeleidt als “compagnon de route” organisaties naar klantgericht(er) denken en handelen. Gebaseerd op 20 jaar ervaring in managementposities in marketing, retail en sales en 10 jaar ervaring als consultant voor zorg, diensten, productie en overheidsbedrijven weet Els wat klanten over diverse sectoren heen echt verwachten en tot waar je hierin moet meegaan zonder je eigenheid en rendabiliteit te verliezen.  
Els brengt op haar pittige en interactieve manier de theorie tot leven en schreef dit ook neer in haar boek "Uit liefde voor de klant". Ze houdt ons een spiegel voor en laat ons inzien dat wij zelf kunnen kiezen tot welk niveau we klanten willen verrassen, ontzorgen, “pleasen” of gewoon prachtige en efficiënte producten of diensten aanbieden. Ze geeft tips rond hoe je met je team voor consistente beleving zorgt, hoe je simpel kan luisteren en leren van je klant en waar klanten ook wel eens ontevreden over mogen zijn.  

De kracht van een Private Clients benadering, VIC loyalty en Clienteling - Valéry Gijsemberg 

Valéry Gijsemberg brengt meer dan een decennium aan onschatbare expertise in luxe en hospitality met zich mee naar elke uitdaging en onderneming. Met een indrukwekkende loopbaan bij gerenommeerde instellingen zoals Leading Hotels of the World en LVMH, vervult Valéry al zes jaar een cruciale rol bij The Bicester Collection. Momenteel is Valéry verantwoordelijk voor PR, inclusief persrelaties en relaties met celebs, evenals Clienteling, met een specifieke focus op VIC-relaties, voor Maasmechelen Village, binnen The Bicester Collection. Bekend om haar gerichte toewijding aan detail en verfijning, benadrukt Valéry de essentie van luxe in elke interactie.


Koop je tickets voor dit Master Lab hier

Datum

11 juni 2024

09:45 - 17:00

Organisator

Flanders DC

Prijs

120 euro (excl. btw)

Andere activiteiten