In dit webinar bieden we je een diepgaand inzicht in de best practices en mogelijke bedrijfsmodellen. Ontdek wat nodig is om een operationele businesscase te creëren, en leer wat klanten drijft en motiveert om gebruik te maken van rental of resale diensten.

We kijken ook naar de praktijk aan de hand van een echte case,. Mis deze kans niet om waardevolle kennis op te doen en een stap dichter te komen bij het implementeren van een succesvol resale/rental bedrijfsmodel.

Webinar: Hoe start ik als modeontwerper met resale of rental?

  • Thomas More research: Jolien Roedolf en Veerle Spaepen (INFINITEX en Size Zero Waste rapporten)

Jolien Roedolf is sinds 2023 onderzoeker bij het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie. Zij is projectleider van het living lab INFINITEX en zal ook praktisch onderzoek doen rond circulaire businessmodellen.

Veerle Spaepen is onderzoeker aan de Thomas More Hogeschool en zet binnen het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen in op de omslag van (mode-)bedrijven naar een meer circulaire bedrijfsvoering, waarbij ze de focus legt op consumentengedrag. Ze licht vandaag een onderdeel van hun onderzoek toe naar hefbomen voor een succesvolle implementatie van circulaire business modellen.

  • Universiteit Antwerpen: Marie Das 

Marie Das is PhD-onderzoeker aan de Universiteit Antwerpen en onderzoekt onderliggende mechanismen die de perceptie van kledingkwaliteit beïnvloeden en interventies om deze te verbeteren voor een langere levensduur van kledingstukken. Als onderzoeker binnen het VLAIO Living Lab REuse In Style helpt ze bedrijven experimenten opzetten die gericht zijn op het stimuleren van levensduur door middel van kwaliteitsperceptie, tweedehands, onderhoud en reparatie.

  • Essentiel Antwerp: Charles Duchêne

Charles Duchêne heeft een master in Business, gespecialiseerd in strategie en innovatie, en brengt een familieachtergrond in de mode-industrie mee. Hij begon in 2018 bij Essentiel Antwerp als marketingassistent, leidt nu de afdeling PR & communicatie en is speerpunt van speciale projecten, waaronder duurzaamheidsinitiatieven, het lanceren van circulaire bedrijfsmodellen en het creëren van strategische partnerschappen. Opmerkelijke verwezenlijkingen zijn onder meer de lancering van het RE-SSENTIEL tweedehandsplatform en een baanbrekend verhuurmodel. Charles fungeert als brug tussen zakelijke en creatieve teams bij Essentiel Antwerp, met een primaire focus op het opbouwen van wereldwijde naamsbekendheid.