Gelieve een meer recente versie van uw browser te installeren.
Na drie jaren van voorbereiding hebben 8 partners (Flanders DC, German Fashion Council, Fashion Week Corporation Ltd, Not Just A Label, ModaLisboa, Baltic Fashion Federation, Maisons de Mode and MAD Brussels) en 23 geassocieerde partners zich verenigd voor het United Fashion-project, dat deel uit maakt van het Creative Europe-programma. Het doel van het project is het stimuleren van ondernemerscreativiteit en innovatie en het faciliteren van zakelijke kansen voor Europese modebedrijven.
Het United Fashion-project wil creatieve ondernemers uit de Europese modewereld aansporen om meer business minded te zijn, zonder daarbij hun creativiteit in te perken. Dit vierjarige project komt tegemoet aan de noodzaak om te focussen op de toekomst, marktinformatie te delen en transnationale samenwerking en culturele uitwisseling te stimuleren.
Via internationale netwerkevents en grensoverschrijdende transdisciplinaire workshops kunnen meer dan 150 Europese modeontwerpers deelnemen aan het project. Het is een unieke kans om best practices uit te wisselen, om innovatie te stimuleren en zakelijke skills aan te scherpen.
Het United Fashion-project wordt uitgevoerd door een cluster van acht Europese organisaties uit zeven verschillende landen, die elk een ondersteunende rol spelen in het modelandschap en vertegenwoordigers zijn van traditionele modehotspots (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, België), traditionele productieregio's (zoals Portugal en Litouwen) en nieuwe, opkomende regio's (zoals Macedonië).
Via een grensoverschrijdende samenwerking tussen Denemarken, Duitsland, Frankrijk, de Baltische Staten, Macedonië, Portugal, het Verenigd Koninkrijk en België zullen internationale showrooms de modeprofessionals toegang geven tot lokale marktkennis en nieuwe zakelijke contacten met lokale inkopers, producenten en consumenten.
De Europese ondersteunende organisaties die betrokken zijn bij United Fashion zijn:
United Fashion is een vierjarig project, gesteund door het Creative Europe-programma van de Europese Commissie. Het project werd samen met 14 andere projecten uit 548 kandidaturen gekozen.
Cookies opgeslagen