Geen enkel kledingmerk wil onveilige, oneerlijke of ronduit onmenselijke praktijken in haar productieketen. Toch blijkt het soms moeilijk om dit volledig uit te sluiten, zeker in de verdere productielanden of als je wat dieper in de keten kijkt. In dit webinar geven we inzicht in de risico's en de manieren om die aan te pakken.

Je krijgt een introductie tot bestaande tools (gedragscodes, audits,...) en de wetgeving die hierover op stapel staat (o.a. de due diligence richtlijn die er aan komt), zodat je hier geïnformeerd en tijdig mee aan de slag kan. We sluiten af met een getuigenis van een modebedrijf dat al langer actief inzet op correcte sociale werkomstandigheden.

Webinar: Ethisch produceren als modemerk: wat kan, wat moet?

Sara Ceustermans is coördinator van de Schone Kleren Campagne, een wereldwijde alliantie van organisaties die ijveren voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie. De organisatie informeert zowel bedrijven, werknemers, politici als consumenten over hun rechten en plichten.

Getuigenis: Tine Buysens werkt vandaag als Sr. Expert bij duurzaamheidsbureau Sura Impact, maar volgde voordien jarenlang de inspanningen op rond correcte werkomstandigheden in de productieketen bij modemerk Bel&Bo. Tine deelt met ons hoe dit in zijn werk ging, wat ze leerde en welke tips ze heeft voor wie hier zelf mee aan de slag wil.