YENTSÉ staat voor gesofisticeerde tailoring waar de details het silhouet maken. Met zijn label mixt de Chinese Yanze Jin westerse en oosterse invloeden.

Met 20 to watch presenteert Flanders DC twintig opkomende talenten, die hun eerste stappen hebben gezet in de design- of modewereld. Wij geloven dat ze het in de toekomst nog veel verder zullen schoppen.

Yanze Jin

Yanze Jin

Wie is YENTSÉ​?

  • volgde mode en textiel aan de Wuhan Textile University in China
  • studeerde af aan de Antwerpse modeacademie
  • intussen droegen rapper Russ en dj Snake zijn ontwerpen al
  • heeft naast YENTSÉ ook een streetstylemerk Nonstop Worldwide

Met YENTSÉ zet ik mijn klant voorop. Mijn designs moeten hun persoonlijkheid vertegenwoordigen en een toegevoegde waarde voor hen zijn. Dankzij mijn levenstraject kan ik perfect de oosterse en de westerse stijl samenbrengen. Vaak grijpen andere ontwerpers die die twee werelden samenbrengen naar specifieke patronen of symbolen. Mijn concepten en ideeën druk ik liever subtieler uit via het kledingstuk zelf, in de snit en de vorm. Ik combineer vaak verschillende materialen om een contrast te creëren. Soms kan ik als persoon heel stil zijn, en andere keren iets extremer. Die dualiteit sluipt vaak in mijn designesthetiek.

Omdat we een startend merk zijn, is alles wat we doen geënt op het duurzame systeem. Van de voetafdruk van ons transport tot de productie van onze stoffen. Ik werk met ecologische materialen uit Italië, zoals organische zijde, wol en linnen. In ons atelier in Antwerpen maken we alles, tot zelfs onze prototypes toe, met de hand.

Toen ik modeontwerp studeerde in China, pikte ik veel commerciële zaken op, zoals marketing en merchandising. Op de Antwerpse academie ontdekte ik mijn creativiteit. Ik heb er ook geleerd dat je je creativiteit altijd tot het uiterste moet drijven, zelfs als je budget beperkt is. De grootste uitdaging blijft om alles geregeld te krijgen. Naast hetdesignen manage ik de studio, volg ik de productie op en doe ik marketing en pr. Dat is pittig, maar het is het waard. Je collectie aan de wereld tonen, blijft elke keer magisch. Maar ook het teamwerk dat daarvoor nodig is. Ongeacht hoe hard het proces ook is, uiteindelijk komt alles miraculeus samen.